EN
EN

סַמַאדְהי

« בחזרה אל: בודהיפדיה

« בחזרה אל:

« בחזרה אל: חנות הספרים

סמאדהי מתורגם בדרך כלל כ”ריכוז”.

התרגום המילולי של המונח סמאדהי הוא: “המצב (המנטאלי) של שהייה ממוקדת בחוזקה”.

זהו הקיבוע של התודעה על אובייקט יחיד (כך שהתודעה “אינה זזה” מאותו אובייקט).

ריכוז, למרות שלעתים קרובות הוא חלש מאד הינו אחד משבע התכונות המנטאליות שתמיד מתלוות להכרה. כלומר, לא יכולה להיות כלל הכרה, בלי מידה כלשהי של ריכוז ולו חלש מאד.

“ריכוז נכון” (סַמַּא סמאדהי) כחוליה האחרונה ב”דרך הנאצלת כפולת השמונה” (מַגַּה), מוגדר כארבעת “מצבי הספיגה” – ארבעת הג’האנה.

בהקשר הרחב יותר, הכולל בתוכו גם את המצבים החלשים יותר של “ריכוז נכון”- הוא (אותו “ריכוז נכון = סמא סמאדהי) קשור לכל “המצבים המועילים מבחינה קארמטית” (קוסלה) של ההכרה.

לעומת זאת, “ריכוז שגוי” (מיצ’א סמאדהי) קשור לכל “המצבים הלא מועילים מבחינה קארמטית” (אקוסלה) של ההכרה.

כאשר בכתבים הבודהיסטיים אין אזכור או חלוקה של הריכוז ל” נכון” או “לא נכון”, הכוונה היא ל”ריכוז נכון”.

סַמַאדְהי

סמאדהי מתורגם בדרך כלל כ”ריכוז”. התרגום המילולי של המונח סמאדהי הוא: “המצב (המנטאלי) של שהייה ממוקדת בחוזקה”. זהו הקיבוע של התודעה על אובייקט יחיד (כך

תגובות

רשמו תגובה
שתפו
שתפו